politikmobil

Politiska kommentarer till dagsaktuella händelser.

Kammaråklagare Mathias Larsson är en maktmissbrukare som lade ned förundersökningen

leave a comment »

Kammaråklagare Mathias Larsson lade ner förundersökningen 2014-08-14 (Ärende AM-106722-14, Handläggare 302-10, Södra Skånes åklagarkammare) med motiveringen att det inte var en tillräckligt grov förolämpning, men han har då bortsett från att jag även anmälde det som hets mot folkgrupp, olaga hot, och PUL-brott. Det är fel att en åklagare enbart tar upp det lindrigaste brottet och avfärdar det. Vad tycker ni? Tycker ni att det skall vara lagligt att skriva det som den anklagade skrev i en öppen grupp på Facebook som har 8000 prenumeranter? Jag kan ju få ärendet prövat av högre åklagare i Sverige och senare Europadomstolen.

——– Forwarded Message ——–
Subject: Polisanmälan av Ali Al-R… för hets mot folkgrupp, olaga hot, PUL-brott och förolämpning
Date: Fri, 25 Jul 2014 23:12:46 +0200
From: MOB
To: polismyndigheten.skane

Lund 2014-07-25

Ali Al-R… skrev detta hotfulla och förolämpande inlägg till mig och som också hotar judar med att araberna skall äta upp dem och jag ingår tydligen i detta hot. Han kallar judar råttor och mig riktigt smutsig och psyko. Att kalla någon riktigt smutsig och psyko är ju PUL-brott, vilka alltid skall åtalas allmänt, ty så har skett i ärendet då någon på Twitter kallade damfotbollslaget för olika otidigheter.

Ali Al-R… skrev på Facebook: ”MOB du är zionist? Ska bara säga dig en sak om du säger krig är krig och att Hamas använder människor som sköldar låt oss hålla med dig med tvång!! Men en sak måste du veta att Israel kommer inte finnas för alltid vi kommer att se det snart vet du varför för att deras folk (zionister) som tror på denna våldtagna landet har ingen mod. så fort dom hör en raket springer dom ner i sina råtthål därför kallas dom för råttor och dom vet att dom har gjort fel och fel é fel och kan inte bli rätt vänta bara tills araberna enas vi kommer att äta dom det é tidsfråga bara och vi kommer bara att acceptera hederliga judar som har levt med oss i tusen år och såna som dig som försvara ett smutsigt Israel så måste du vara en riktigt smutsig och psyko människa” [rättat stavfel, men ej grammatikfel]

https://www.facebook.com/groups/vaken/permalink/10152249746377304/?comment_id=10152252966917304&offset=0&total_comments=74

Jag anser straffet borde bli minst utvisning på livstid och jag borde få högt skadestånd.

Jag vill veta hur det går i ärendet. Jag vill att åklagaren handlägger mina skadeståndskrav, men vill ha minst 5000 kr för kränkningen.

Mvh,
// MOB

Written by U.P.A.

19 augusti, 2014 den 13:10

Publicerat i Migration

Tagged with , , ,

Kommentera

