politikmobil

Politiska kommentarer till dagsaktuella händelser.

Val 2014: Piratpartiet är antidemokrater som förtalar

with 3 comments

Piratpartiet verkar vara ett verkligt fascistiskt och antidemokratiskt parti, ty jag blev avstängd från Piratpartiets grupp på Facebook utan saklig grund, men p.g.a. lögner om vad jag skrivit. Den verkliga orsaken till att jag blev avstängd är nog att jag är en verklig demokrat och antirasist. Jag tror att avstängningen av mig beror på att partiledningen vill att partiet skall bli mer antisemitiskt, men vill undgå upptäckt. Att bli avstängd från en Facebook-grupp leder till att man inte längre har tillgång till inlägg samt svar på dessa som innehåller viktiga uppgifter såsom namn och länkar. Det känns väldigt opiratigt att Piratpartiet beslagtar en privatpersons korrespondens. Detta är dock en effekt av att Piratpartiet främst använder Facebook som forum, och att Facebook är felkonstruerat. Min kommentar till Anton Nordenfurs inlägg i Facebook-gruppen Piratpartiet där han länkar till Svenskarnas parti:

MOB Jag är arbetslös, men hade med all säkerhet haft jobb inom min utbildning som fysiker om arbetskraftsinvandringen aldrig införts. Jag kan tvingas att taktikrösta på SD eller SvP (d.v.s. [ursprungligen] nazister) för att skicka en signal om att allt inte står rätt till i Sverige och få jobb inom mitt intresseområde. Jag tror inte de [ursprungligen] svenska nazisterna kommer ägna sig åt folkmord så som de tyska nazisterna gjorde. Visserligen vill SD/SvP inte stoppa arbetskraftsinvandringen helt, vilket är dåligt, men kanske uppstår ett nytt parti, Fysikerpartiet, som i första hand är ett icke-rasistiskt intresseparti för nyfikna fysiker som bor i Sverige och som inte vill flytta, och det partiet bör ha som viktigaste punkt att alla fysiker (med fil. mag./MSc eller högre) som bor i Sverige skall få jobba som fysiker som har rätt att utveckla öppen källkod. D.v.s. de skall inte tvingas att söka jobb 100% av tiden så som situationen är nu. Jag tror också att invandringen kostar mycket och då blir det mindre pengar över till forskning i naturvetenskap, vilket skulle kunna ha löst miljöproblemen så att folk slipper fly från miljöproblemen. ISIL/ISIS har växt p.g.a. global uppvärmning, se http://www.slate.com/articles/technology/future_tense/2014/06/isis_water_scarcity_is_climate_change_destabilizing_iraq.single.html

Ett annat problem är att asylsökningen verkar vara kraftigt ojämställd. Det verkar vara 63% män som söker asyl (kan någon ange korrekt statistik?). Behöver inte kvinnor asyl i minst lika hög utsträckning? Detta inflöde av män gör att svenska heterosexuella manliga singlar får svårare att hitta en partner p.g.a. konkurrensen. Detta gör ju att dessa tvingas att rösta på något av [de f.d.] nazistpartierna eller förbli olyckliga, ty inga andra partier vill ta i dessa frågor.

På vissa orter verkar det ha skett ett befolkningsutbyte — åtminstone på biblioteket. Jag besökte biblioteket i Broby i Skåne idag [5/8 2014] och vid tretiden och därefter var där hundratalet afrikanska män och inga snapphanar. Männen satt även på barnavdelningen så där fanns inga lediga platser för barn [liknande situation 6/8 kl 18:30 men färre personer]. De pratade också så högt att det inte gick att studera. Tror ni inte mig kan ni själva åka dit och filma/fotografera (om ni vågar — jag vågade inte). För öppettider se
http://www.ostragoinge.se/uppleva/bibliotek-3/om-biblioteken/broby-bibliotek/


Kommentarer i gruppen Piratpartiet:

Anton Nordenfur M: Den här tråden handlar inte om huruvida nazism är the way to go, den handlar om hur vi marknadsför PP som ett alternativ emot dem. Ditt inlägg känns alltså helt off topic.

MOB Anton Nordenfur, jag tror du skriver detta bara för att du vill att det skall censureras bort. Kan du inte bara bortse från mitt inlägg och låta det vara i fred. Är det verkligen så farligt att andra inte bör få läsa det? Om nazisterna i Sverige skulle börja begå folkmord så skulle jag vara den första att försöka stoppa dem. Det kan du lita på.


Jag blev senare avstängd från gruppen och har därför inte senare inlägg.

Inlägg i gruppen Pirater som pratar moderering:

Albert Frykman
8 tim · Olskroken
https://facebook.com/groups/4479104101?view=permalink&id=10152371536459102&ref=m_notif&notif_t=group_comment_reply&actorid=735717814
MOB är i farten igen, dena gång är det dock nazistdynga istället för hundbajs
Bilaga ej tillgänglig
Den här bilagan har kanske tagits bort eller personen som delade den kanske inte hade tillåtelse att dela den med dig
GillaGilla ·
Visat av 38

Kommentarer till inlägget:

Torbjörn Wester Jag kan inte se att det finns något som helst skäl att tillåta en person i vår facebookgrupp som propagerar för taktikröstande på nazistpartier.
8 tim · Gilla · 3

Torbjörn Jerlerup Lägg märke till namnet ”bon…”. Nazisters hatobjekt nr 1. Fejknamn?
8 tim · Har redigerats · Gilla

Torbjörn Wester (Och då tycker jag ändå att det åsiktsmässigt ska vara extremt högt i tak i vår fb-grupp. Om det hade rört sig om (sd) hade det varit en sak, men att uttryckligen uttrycka förståelse för stöd till nazister är en annan sak.)
8 tim · Gilla · 2

MOB Jag har bara skrivit ett inlägg med fakta. Det är tydligt att antidemokrater vill tysta debatten.
8 tim · Gilla

Torbjörn Jerlerup Ja bort med honom.
8 tim · Gilla · 2

Torbjörn Wester MOB: Jag håller med om att en del av det du skrivit är fakta. Men ett av dessa fakta är att du överväger att taktikrösta på ett nazistparti. Det är inte självklart att personer som uttrycker ett sådant faktum ska vara välkomna i ett antirasistiskt sammanhang.
8 tim · Har redigerats · Gilla · 1

Torbjörn Wester För de som MOB har blockat, så skriver han ovan: ”Jag har bara skrivit ett inlägg med fakta. Det är tydligt att antidemokrater vill tysta debatten.”
8 tim · Gilla

MOB Jag ville öka möjligheten till frivandring (även internationellt) genom att utnyttja hundrastplatser som camping nattetid. Det är inte större risk att trampa i hundbajs på en hundrastplats än på en vanlig campingplats, ty samma regler om upplockningstvång råder överallt.
8 tim · Gilla

Kanin Malin Jag har givit MOB en varning. Om han skärper sig nu så har jag inga problem med att han är kvar – men om de andra moderatorerna tycker att en avstängning är lämplig redan nu så har jag inget emot det heller. (Ping Leffe Deldén)
8 tim · Gilla · 4

Patrik Lindberg Tycker gott han kan få vara kvar. Ibland är det lite underhållande att läsa det nonsens han skriver. Och ska vi vara riktigt ärliga så är det nog ganska få som tar honom på allvar även om vi, i linje med partiet vi företräder, behandlar honom som vilken annan skribent som helst.
3 tim · Gilla

Albert Frykman Han är redan bannad.
3 tim · Gilla

Patrik Lindberg Ok. Då föreslår jag att vi rensar upp i tråden och plockar bort de inlägg som uppenbart rör det som B dillat om. De inläggen fyller ingen funktion i tråden, detta gäller givetvis även de inlägg som är svar på hans.
3 tim · Gilla · 2

Inlägg i gruppen Pirater som pratar moderering:

Kanin Malin
8 tim
Gav MOB en varning för Rasistisk propaganda samt off topic.
Länk kommer snart.
GillaGilla ·
Visat av 36
3 personer gillar detta.

Kommentarer till inlägget:

Albert Frykman https://facebook.com/groups/4479104101?view=permalink&id=10152371536459102&ref=m_notif&notif_t=group_comment_reply&actorid=735717814
8 tim · Gilla · 1

Kanin Malin Tack Albert Frykman!
8 tim · Gilla · 1

MOB Kanin Malin, kan du lägga fram bevis för att mitt inlägg innehåller rasistisk propaganda. Jag är ju antirasist, så jag har svårt att de hur jag skulle kunna skriva en rasistisk kommentar. Jag har heller inte uppmanat någon annan att göra något utan bara beskrivit min situation och det jag sett. Att falskt anklaga någon för att sprida rasistisk propaganda är allvarligt förtal.
7 tim · Har redigerats · Gilla

Anna Troberg MOB har blivit bannad för att han trots upprepade varningar fortsatte att sprida främlingsfientlig propaganda och dessutom var helt OT. (Vilket jag meddelar för att Leffe Deldén är på semester veckan ut.)
7 tim · Gilla · 3

MOB Anna Troberg, detta är ju förtal och det finns inga bevis för påståendena.
7 tim · Gilla

Rickard Olsson M, du skrev bl.a. ”Jag kan tvingas att taktikrösta på SD eller SvP (d.v.s. nazister)”, ”Visserligen vill SD/SvP inte stoppa arbetskraftsinvandringen helt, vilket är dåligt”, ”invandringen kostar mycket och då blir det mindre pengar över till forskning” och ”invandringen leder till problem för många som bor och vill bo kvar i Sverige”.

Om du inte inser problematiken med såna uttalanden är det bara att beklaga din brist på självinsikt. Piratpartiet är inte ett parti för dig. Lycka till i framtiden!
7 tim · Gilla · 6

Rickard Olsson Jag är förresten anti-förtalsk, så jag kan inte sprida förtal. Häpp!
7 tim · Gilla · 3

Albert Frykman M, du har skrivit MÅNGA inlägg som balanserar mellan troll och OT tidigare, att du inte blivit bannad då är ett under.

Nu har du skrivit flera kommentarer där du propagerar för främlingsfientliga och nazistiska partier i Piratpartiets Officiella facebookgrupp, dit folk folk som är intresserade av partiet söker sig.
Du har inte bara propagerat för främlingsfientliga partier, utan du gjort detta i Piratpartiets namn.

Därför blev du bannad.
7 tim · Gilla · 4

MOB Jag är ju sedan länge t.ex. prenumerant på den antirasistiska tidskriften EXPO. Torbjörn Jerlerup skrev ‘Lägg märke till namnet ”bon…”. Nazisters hatobjekt nr 1. Fejknamn?’ Det är ju vi som är den ursprungliga Bon…-familjen från Ardennerna. Jag är ju dock drabbad av antisemitism och har t.ex. blivit mordhotad av nazister och islamister eftersom många tror jag är jude. Så jag vet att rasismen mot judar är verklig.
7 tim · Gilla

Rickard Olsson Jaha.
7 tim · Gilla

MOB Albert Frykman, du lägger inte fram några bevis för dina påståenden. Alltså är du emot principen om en rättvis rättegång. D.v.s. du är motståndare till FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.
7 tim · Gilla

Albert Frykman Nu bryter jag lite mot trevlighetsregeln, men OCH?
Vem har inte blivit mordhotad av extremister någon gång, det ger en inte rätt att spy ut vedervärdiga åsikter.
7 tim · Gilla · 1

Albert Frykman Well that escalated quickly
7 tim · Gilla · 3

Rickard Olsson M, det här är ingen rättegång. Du har gjort fel och det fick konsekvenser. Taskigt. Hejdå!
7 tim · Gilla · 1

Kanin Malin MOB, du har missuppfattat Facebook. Det här är ingen domstol, det är ett socialt nätverk där gruppskapare själva väljer sina regler.
Det betyder att en administratör kan banna medlemmar för att de ”ser lustiga ut” eller har för långa namn, om admin nu väljer det.
Sedan vill jag påminna dig om att man kan bli bannad även från denna grupp, så jag avråder dig från att gå off topic, vara otrevlig eller anklaga andra för saker.
7 tim · Gilla · 5

MOB Ett demokratiskt parti borde genomsyras av respekten för mänskliga rättigheter och därmed för principen om en rättvis rättegång när det gäller avstängningar från forum. Det gäller uppenbarligen inte Piratpartiet under Anna Troberg.
7 tim · Gilla

Rickard Olsson M, vill du verkligen ha en rättegång? Gå då till närmaste polisstation och anmäl dig själv för hets mot folkgrupp. Facebook är som sagt ingen domstol.

Jag tycker det låter som om du har allvarligare problem än så här och ber dig i all välmening söka hjälp. Lycka till!
7 tim · Gilla · 4

Anna Troberg Reglerna för gruppen är tydliga. Du har blivit varnad om att du inte följt dem många gånger. I dag fick det vara nog. Känns det kymigt, så borde du ha tänkt på det innan du trollade loss.
7 tim · Gilla · 5

MOB Jag har inte trollat loss utan tillbakavisat falska anklagelser.
7 tim · Gilla

Rickard Olsson M, det är nog bara du som ser det på det viset…
7 tim · Gilla

Henrik B Pirat (Henrik Brändén) Du drev en tråd som handlade om en kampanjidé helt off topic, och fortsatte med det efter det att flera deltagare i tråden och två moderatorer sagt till dig.
7 tim · Gilla · 3

MOB Jag kritiserade sjukvården p.g.a. att någon tog upp det ämnet. Jag tycker man skall låta en person få svara på kommentarer riktade till en. Tycker man inte den angripne skall få svara på inlägg om sjukvården så borde man ta bort inlägget om sjukvården och inte banna hela personer för att de följer debatten dit den går. (Det jag störde mig på var att hon hävdade att sjukvården var en nettoskatteinbetalare.)
7 tim · Har redigerats · Gilla

Henrik B Pirat (Henrik Brändén) Den som på fullt allvar tycker att det viktigaste för partiet att prioritera en månad före valet är att organisera en ”rättvis rättegång” kring varje varning eller banning från Fb-gruppen kan donera en miljon kronor, så skaffar vi en heltidsanställd jurist. Möjligen kommer inte hens tid att räcka, men det är i alla fall en början.
7 tim · Har redigerats · Gilla · 2

Kanin Malin MOB, jag ska tydliggöra saken en sista gång. Du bannades inte för att du ”följde debatten dit den gick” utan för att du på helt egen hand drev tråden Off Topic, men främst då du skrev flera saker som är oacceptabla inom Piratpartiet.
Du kommer inte få en ”rättegång” och beslutet kommer inte att hävas under den närmaste framtiden.

Antingen kan du fortsätta gnälla över detta, eller så kan vi alla gå vidare och syssla med viktigare saker.
7 tim · Gilla · 2

MOB Albert Frykman, du skrev:
”Nu har du skrivit flera kommentarer där du propagerar för främligsfientliga och nazistiska partier i Piratpartiets Officiella facebookgrupp, dit folk folk som är intresserade av partiet söker sig.
Du har inte bara propagerat för främlingsfientliga partier, utan du gjort detta i Piratpartiets namn.

Därför blev du bannad.”

MOB Jag har inte skrivit något i Piratpartiets namn. Du ljuger och förtalar. Jag har bara skrivit en kommentar där jag nämner taktikröstning på ett [ursprungligt] nazistiskt parti som en möjlighet för att trycka på för att minska arbetslösheten bland fysiker p.g.a. arbetskraftsinvandring. Jag propagerar inte för detta. Jag blev bannad p.g.a. att okritiskt tänkande moderatorer köper dina lögner.
3 min · Har redigerats · Gilla

Jag fick ett svar från Anna Troberg som jag inte hann läsa innan hon även tog bort mig ur Facebook-gruppen ”Pirater som pratar moderering”.


Jag har tidigare blivit avstängd från Facebook-gruppen ”Piratpartiet Skåne” med den falska motiveringen att jag skulle ha blockerat en moderator, vilket som sagt ej stämmer. Det var Niklas Starow som stängde av mig då. Även detta ledde till att hela min korrespondens där blev beslagtagen och jag har ännu inte fått tillbaka den. Det ledningen för Piratpartiet i Skåne troligen egentligen var emot var att jag hade publicerat ett inlägg om att vi borde stödja den anställde i Region Skåne som blivit avskedad för att hon hade skrivit ett brev till chefen, Gunnar Moustgaard, om att hon inte ville delta i bältesläggning och tvångsinjektioner i psykiatrin. De som vill förbjuda kritik mot psykiatrin är nästan alltid fascister. Det var flera medlemmar som gillade mitt inlägg.

Jag fick även ett e-brev från Jörgen Lindell som publiceras som kommentar nedan.

Written by U.P.A.

7 augusti, 2014 den 11:27

Publicerat i Migration

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. [Jag fick detta e-brev som innehåller förolämpningar och lögner om mig från Jörgen Lindell i Piratpartiet i Lund. Han verkar enligt LinkedIn https://www.linkedin.com/in/jorgenlindell jobba på Tetra Pak i Lund. Jag har jobbat där både som anställd sommarjobbare och senare som konsult (egen företagare). Jag slutade som konsult (och lade samtidigt ner mitt företag efter ett år på TetraPak) eftersom jag visserligen hade kvar mina ursprungliga kunder vid Tetra Pak i samma utsträckning hela tiden, men att det gav lägre inkomster än a-kassan och strax därefter fick jag heltidsjobb som universitetslektor i datalogi vid Malmö högskola (när det fortfarande var en del av Lunds universitet).

    Det är inte säkert att jag publicerar alla brev som folk skickar till mig, ty jag vill inte sprida förolämpningar och lögner. Det grundläggande felet i resonemanget nedan är ju att även om jag arbetar mot maktmissbruk hos främst myndigheter och skattefinansierade verksamheter så skulle jag haft jobb om arbetskraftsinvandringen var noll, ty jag har kunskaper som behövs och kan utbilda andra. Effekten av arbetskraftsinvandringen är att medborgare som kämpar effektivt på Internet för att rättsstaten skall bevaras diskrimineras och får mindre resurser, ty man tar in personer från andra områden som inte kämpar så effektivt som behövs mot maktmissbruk, ty de är kanske fega eller saknar kunskaper om det. En kamp för rättsstaten på Internet genom t.ex. blogginlägg är effektiv eftersom inläggen finns kvar under lång tid och verkar under hela denna tid. Det är ju även ofta rasism att diskriminera personer p.g.a. politiska inlägg, ty den ursprungliga anledningen till att man upptäcker maktmissbruk är oftast diskriminering p.g.a. folkgruppstillhörighet, eller ofta, falskt påstådd sådan. Enligt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna får man inte diskriminera personer baserat på deras politiska åsikter: ”Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt.” Det är konstigt att Jörgen Lindell får vara med i Piratpartiet, men det partiet verkar, som sagt, inte vara det som de utger sig för att vara, utan snarare ett antidemokratiskt och fascistiskt parti som i praktiken är motståndare till yttrandefrihet på Internet. Frågan som man bör ställa sig är, om jag har rätt eller fel i min samhällskritik. Jag hade i och för sig föredragit om jag bara kunde ägna mig åt produktivt arbete, men tyvärr behövs samhällskritiken för att få ett drägligt samhälle. Denna verksamhet tar dock mycket lite tid och ger mer resultat än att inte använda Internet.]

    ——– Forwarded Message ——–
    Subject: Några tankar i all välmening.
    Date: Wed, 6 Aug 2014 15:11:18 +0200
    From: Jörgen Lindell
    To: MOB

    MOB,

    Du skriver på FB att anledningen till att du är arbetslös är invandringen.

    Jag tror du missuppfattar saken.

    Jag säger följande, inte för att vara elak eller förolämpa dig, det har jag ingen som helst anledning att göra, utan för att jag tror att det skulle kunna vara till hjälp för dig om du inte reflekterat över det innan:

    Jag tror att det i mycket högre grad handlar om att du gör dig själv oanställningsbar genom det intryck du ger av dig själv på nätet.

    En enkel googling på ditt namn leder till din twitter, blog etc. och det man läser där gör att du framstår som en lite udda nerd, tekniskt intresserad och kompetent, men framför allt att du framstår som någon som är extrem med att aldrig förlåta minsta oförrätt och att driva frågor där du har en bestämd uppfattning eller känner dig orättvist behandlad med en i det närmaste monumental envishet…

    Dvs det som i dagligt tal brukar kallas en ”rättshaverist”.

    Det intrycket, oavsett om det faktiskt är befogat eller inte, gör att de allra flesta arbetsgivare drar öronen åt sig, man vill inte anställa någon som tenderar att ständigt verkar hamna i konflikter.

    Notera, och det är viktigt, jag påstår inte att du ÄR en sådan människa, det kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte känner dig personligen, men det är det INTRYCK du ger när man läser det du publicerat. (Utifrån det så verkar du hamnat i ett flertal konflikter med folk du ska samarbeta med, ofta baserat på saker som från början varit små formaliteter, men som sen eskalerat bortom all sans…)

    Jag har själv varit med ett flertal gånger vid anställningar som personalrepresentant, och det som ALLTID är viktigt i såna diskussioner är hur kandidaten skulle funka i arbetsgruppen, om det verkar som att där finns en smidighet och förmåga att anpassa sig, att vara resonabel och följa gemensamma beslut även om man inte alltid håller med. Detta är mycket ofta en viktigare egenskap än den rent faktiska ämneskompetensen för de flesta jobb, sådant är enklare att träna upp än att ändra någons personlighet. Med en personlighet som gör att man hamnar i konflikter så kommer i vilket fall inte ämneskompetensen till nytta för arbetsgivaren. Sådana personer gör man allt för att undvika få in i sin arbetsgrupp eftersom konflikter i en grupp som regel förstör alla möjligheter att få något nyttigt gjort.

    Jag tror att du behöver ta dig en titt på ditt ”varumärke” på nätet och fråga dig a) Ger jag ett vettigt intryck? b) Kommunicerar jag verkligen vem jag är? c) Utifrån hur de flesta arbetsgivare fungerar, är det troligt att en arbetsgivare känner sig bekväm med att anställa en person baserat på detta intryck?

    Jag är inte intresserad av att _diskutera_ detta med dig, jag vill mera bara redovisa det intryck jag fått av det jag läser, det kan mycket väl vara felaktigt i sak, men det är fortfarande sant att jag faktiskt fått det intrycket och att en presumtiv arbetsgivare också kan få det.

    I hopp om att du tar detta som ett vänligt sinnat försök att hjälpa till och att väcka tankar,
    mvh

    Jörgen

    [Exempel på lögn: ”Jag tror att det i mycket högre grad handlar om att du gör dig själv oanställningsbar genom det intryck du ger av dig själv på nätet.” Jag vet ej vad han syftar på men mitt syfte är inte att göra mig oanställningsbar så här far han med osanning. Om folk t.ex. förtalar mig och sökmotorpositionerar förtalet så är det ju inget jag kan göra något åt mer än att polisanmäla det.

    Det är trist att Tetra Paks anställningspolitik är sådan att de har personer som uppmanar samhällskritiker till självcensur anställda. Jag tror det kan leda till undergång för Tetra Pak.]

    M.O.B.

    14 augusti, 2014 at 11:27

    • Vädigt tråkigt att du tar det på det viset, men helt i linje med det intryck jag beskrev i mailet.

      99,9% av alla människor skulle ta mitt mail för vad det är, nämligen en uppriktig önskan om att hjälpa dig, men du väljer att tolka det som ett angrepp, och förstärker genom det återigen den bilden jag redovisade.

      Jag kommer inte att erbjuda dig hjälp någon ytterligare gång.

      jorgenl

      5 oktober, 2014 at 00:01

      • Jag tror de flesta skulle tolka ditt inlägg som det angrepp på yttrandefriheten som det är. Du har inte gett mig någon hjälp ens en gång, och nu nekar du att hjälpa en landsman för att arbetskraftsinvandrare skall få jobben i första hand. Jag hoppas du får smaka på din egen medicin när ditt företag drar ner eller går i konkurs.

        M.O.B.

        12 oktober, 2014 at 18:30


Kommentera

