politikmobil

Politiska kommentarer till dagsaktuella händelser.

Psykiatrins metoder för att sätta rättssäkerheten ur spel

leave a comment »

Jag har nyligen läst en debattartikel i Expressen om hur rättspsykiatrin arbetar med subtila medel för att stoppa Sture Bergwalls (f.d. Thomas Quick) resningsansökan. De har t.ex. dragit in en bilresa (med tre skötare) för att hälsa på brodern, som strax innan hade yttrat sig kritiskt i TV. Jag tror de gör detta för att få Sture Bergwall ur balans så att de kan provocera fram tvångsmedicinering, men han bör naturligtvis inte låta sig provoceras. Med multidrogterapi kan psykiatrerna åstadkomma permanent kemisk lobotomi och om de vill kan de även göra lobotomin elektriskt med ECT med extra hög strömstyrka. Även om han inte provoceras kan psykiatrerna hävda detta. Ett annat syfte kan vara att få brodern Sten-Ove att yttra sig mindre.

Vad tror jag blir nästa drag från psykiatrins sida? Jag tror de kommer att försöka splittra bröderna genom att t.ex. säga att den ene har sagt något ofördelaktigt om den andre. Förhoppningsvis genomskådar bröderna sådana försök.

Ett tips till Sture Bergwall är att spela in alla personalkontakter med dold mp3-spelare. Han kan också förse sig med GPS-logger. Släktingar och vänner bör ofta komma på besök. Som vissa artikelkommentatörer hävdar är det möjligt att psykiatrin mördar Sture Bergwall och låter det se ut som självmord.

Thomas Quick har klarat sig utan mediciner och läkarkontakt i 7 år och blivit frisk p.g.a. detta. Nu ville han dock byta klinik. Jag tror det kan vara smart att byta klinik men anser att han helt bör avstå vårdkontakter även där.

Jag har själv köpt boken ”Thomas Quick är död” — mest p.g.a. att jag ville stödja brödernas kamp mot psykiatrin och för rättvisa. Jag har även sett TV-programmen om ärendet. Jag hoppas rättvisa skipas och att Sture Bergwall alias Thomas Quick blir fri och att de inblandade åklagarna, rättspsykiatrerna m.fl. döms till hårda straff.

Jag har läst kommentarerna till artikeln. Vissa är mycket elaka. Det verkar som det i dagens Sverige finns några få som bekämpar psykiatrins ondska och många fler som är allierade med den. Vår sida kommer dock att vinna även om vi är svagare ty vi kan hålla oss till sanningen men våra motståndare måste trassla in sig i lögner. 

Written by U.P.A.

25 juli, 2009 den 23:00

Publicerat i ECT

Kommentera

